Kanonické URL - zbavme sa duplicitných URL

Problém s duplicitou obsahu

Pri tvorbe akéhokoľvek webu je vhodné vyhnúť sa duplicitám obsahu. Niekedy je to však veľmi ťažké, ba až nemožné. Zoberme si napríklad výpis produktov v internetovom obchode.

V bežnom výpise produktov môže mať URL tvar:
www.obchod.sk/hodinky/panske-hodinkyČo ale v prípade, ak máme rôzne filtrovania ako napríklad počet produktov na stránku, radenie od najlacnejších po najdrahšie a podobne? Rovnaká URL adresa môže zrazu nadobúdať niekoľko tvarov:www.obchod.sk/hodinky/panske-hodinky?limit=50
www.obchod.sk/hodinky/panske-hodinky?sort=price
www.obchod.sk/hodinky/panske-hodinky?limit=50&sort=price
www.obchod.sk/hodinky/panske-hodinky?limit=50&sort=nameZ rovnakej stránky nám obyčajným filtrovaním zrazu vzniklo niekoľko ďalších, duplicitných stránok.

Riešením je kanonická URL

Riešenie tohoto problému je veľmi jednoduché. Kanonickú URL môžete zadať dvoma spôsobmi:

1. atribút rel="canonical"
Do každej nekanonickej stránky (t.j. do menej významnej verzie) pridajte do hlavičky medzi značky <head> prvok:

<link rel="canonical" href="http://www.obchod.sk/hodinky/panske-hodinky">

V atribúte href sa musí nachádzať odkaz na najvýznamnejšiu stránku z množiny duplicitných.

2. HTTP hlavička
Pridanie atribútu rel="canonical" je vhodné pre HTML stránky. Nedá sa však použiť pri iných typoch súborov (pdf, doc, xls, ...).
V tomto prípade je vhodné poslať HTTP hlavičku 

Link: <http://www.obchod.sk/hodinky/panske-hodinky/katalog.pdf>; rel="canonical"

Tipy pri používaní kanonických stránok

  • atribút rel="canonical" nie je pre vyhľadávač (google) záväzný. Je to iba vaše odporúčanie, ktorú verziu použiť ako hlavnú
  • odkaz môže byť relatívny aj absolútny. Vhodnejšie je však použiť absolútnu cenu.
  • všetky verzie sa musia podobať, ideálne by mali byť rovnaké
  • podrobnejšie ďalšie informácie môžete nájsť v Google nápovede.

Autor: Roman Melíšek, 11.09.2013

Cenová kalkulácia

Po odoslaní formuláru Vás budeme v krátkom čase kontaktovať s cenovou kalkuláciou.
Cenová kalkulácia je samozrejme nezáväzná.

Váš e-mail bol úspešne odoslaný

Meno: Spoločnosť:
Telefón: E-mail:
Typ projektu:
Váš rozpočet:
Správa:

Kontaktný formulár

Po odoslaní kontaktného formuláru Vás budeme v krátkom čase kontaktovať.

Váš e-mail bol úspešne odoslaný

Meno: Spoločnosť:
Telefón: E-mail:
Typ projektu:
Váš rozpočet:
Správa: